tirsdag 30. mars 2010

Mitt Liv: Tid for Selvangivelse

Navn - silje helén
Fødselsdato - 11 april
Fødselssted - bergen
Fødselstidspunkt - 13.10
Kjælenavn - kattene mine kaller meg 'tante silje'
Øyenfarve - blå-grå-skiftende
Hårfarve - brun
Height - 165 cm
Høyre- eller venstrehendt - høyre, men bytter om på kniv og gaffel

Favoritt-
-mat -
hjemmebakt brød
-farve - grå
-tall - 17
-bokstav - k fordi den er vanskelig å uttale uten å smile
-vær - overskyet mellom 1o og 15 grader; varmt nok til å være pent kledd men ikke til å svette
-årstid - høst
-TVreklame - har ikke dekoder så jeg har ikke sett noen på...lenge
-drikk -
te
-alkoholholdig Drikk - særdeles sjelden
-sjokolade
- enda sjeldnere
-restaurant - Egon på Karl Johan
-tyggegummi - får meg til å føle at jeg tygger drøv
-ord -
'eldhug' og 'bygerilja'

Sengetid - altfor sent
Svakhet - temperament
Frykt - edderkopper og døden
Tenkte da jeg våknet - ah! sovnet med linser igjen! (nok en svakhet)

Appelsin- eller Eplejuice - appelsin; allergisk mot epler
Hund eller Katt - katter (flertall)
Pepsi eller Coca Cola - Coca Cola
McDonald's eller Burger King - McDonald's en veldig sjelden gang
Skrekkfilmer eller komedier - skrekkfilmer, men aller helst krigsfilmer
Sjokolade eller Vanlilje: vanilje
Svart eller Hvit: svart
Truth or Dare: truth
Leve Evig eller Dø Ung - leve evig
PS2 eller Xbox 360 - er for geeks
Slanger eller Edderkopper: pest eller kolera...slanger hvis jeg velge
Gjørme eller Skit - her nekter jeg å velge
Gull eller Sølv - sølv, men jeg kan gjerne oppgradere til hvitt gull eller platina

Jeg har...
...klippet mitt eget hår -
i min tidligste ungdom
...brent noe fordi jeg kjedet meg - nei
...danset i regnet - ja. no further comments.
...vært i et langdistanseforhold - ja
...spist noe fra bakken/gulvet - NEI!

...blitt forfulgt - ja; der finnes mennesker som tror et smil og tre vennlige ord betyr at vi er sjelefrender
...badet Naken - nei
...brukket et Ben - nei
...vært i en Ulykke -
ja, med en gassovn
...vært Forelsket - ja

Jeg...
...dusjer daglig - JA!
...synger i dusjen - ja, 'cottonfields'
...synger bra - nei; egner seg best i dusjen
...banner - ja, og så angrer jeg
...tror på meg selv - ja, men jeg tror også at jeg har mange feil
...vil gå på College - been there; done that

...kommer overens med foreldrene mine - ja
...kommer overens med søsken - har ingen; foreldrene mine sluttet å få barn etter å ha fått meg. Har aldri forstått hvorfor...
...liker tordenvær - elsker det, men aller penest er det ofte før selve tordenværet når himmelen er blygrå
...spiller et instrument - nei
...snakker et fremmedspråk - ja
...sover med bamser og kosedyr - nei, men tidvis med levende dyr
...skriver dagbok - nei, bare bloggen

Kan rulle tungen til en sirkel - ja
Begge veier - nei
Kan sjonglere - teller to baller?
Kan gå i spagat - nei
Kan si alfabetet baklengs - ja
Kan skrive med begge hender - ja; forlengs, baklengs og speilvendt også

Det dummeste jeg har gjort -
egner seg ikke på trykk
Hvem vil jeg sitte fast i heisen med - Josef Stalin (stor sjanse for at det skal skje)
Farve på tannkosten - neongrønn
Lite kjent opplysning om meg: jeg er livredd for å såre eller skuffe andre
Tror på kjærlighet ved første blikk - nei

Hadde langt hår som barn - ja, og har hatt det siden
Sist jeg svømte i basseng - to uker siden på Sentralbadet
Sist jeg var på kjøpesenteret - torsdag
Noen sinne fått fisk - ja
Hvordan kurerer man hikke - holder pusten
Kan putte knytteneven i munnen - nei

2 kommentarer:

  1. Artig! Har du funnet på spørsmålene selv?

    SvarSlett
  2. Nei, jeg fant denne på en annen blogg jeg følger. Jeg oversatte spørsmålene og tilpasset dem til meg selv om mitt liv. Men jeg tror det kan være sunt å reflektere over i utgangspunktet enkle spørsål.

    SvarSlett