tirsdag 17. november 2009

Favorittklesplagg og -tilbehør; 5 fra mitt eget klesskap og 5 fra ønskelisten


Fra mitt eget Klesskap
(bilder i denne kategorien kommer senere)

Elfenbensfarvet 'Skinn'jakke - for en tid tilbake hadde jeg et innlegg om at ethvert antrekk bør tilpasses til den som bærer det. Plagg som aldeles ikke passer inn i et Silje Helén-tilpasset antrekk er bikerjakker. Hver gang jeg prøver en slik får jeg følelsen av å se ut som en jente som gjør opprør mot foreldrene ved å bruke jakken til bandidos-kjæresten sin. Men det betyr jo ikke at jeg ikke liker skinnjakker! Og som et alternativ er denne perfekt. Snittet og det myke materialet (som faktisk ikke er skinn men som lurer alle) gjør den nett og feminin, og farven går til nær sagt alt (innbilder jeg meg i alle fall...). Men nå har vi overskredet midten av november, så jeg er redd det er på tide å pakke den bort for vinteren, selv for en varmblodshoppe som jeg.

Ermeløs, svart kjole fra Bennetton
- guene må vite hvor mange ganger 'ermeløs kjole' er nevnt på denne bloggen. Men jeg elsker dem! Og dette er min absolutte favoritt. Enkel men feminin, pen men praktisk, pyntet men robust...nevnte jeg at jeg elsker den?

Sko fra Gucci
- noen har ymtet frempå om at skoene er barna mine. I så fall ville jeg vært en dårlig mor. Ikke fordi jeg ikke tar godt vare på dem, men fordi jeg favoriserer. Disse og undernevnte er mine absolutte favoritter, og jeg skulle gitt opp ganske mange for å få beholde disse. Disse byttet jeg forresten til meg mot noen Brann-biletter etterat noen hadde gått i den fellen at de ikke tok med i beregningen at italienske størrelser er noe mindre enn norske.

Ankelboots/skoletter fra Christian Louboutin
- disse kjøpte jeg på Finn for en nesten pinlig lav pris. Men pene er de! Ja mamma jeg skal være forsiktig, og nei jeg skal ikke brekke bena!

Boho-veske fra Prada
- av alle mine vesker er dette min favoritt. Broderiene er forseggjorte og iøyefallende men uten å bli glorete eller spraglete. Og størrelsen er perfekt; der er akkurat plass til Che (det er PCen min for de som ikke vet det).

Fra Ønskelisten (ja, jeg har dyr smak...)

Trenchcoat fra Burberry

Jeg har en...del trenchcoater. Jeg er i utgangspunktet skeptisk til androgyne plagg, men i og med beltet blir disse riktig feminine. Og jeg har virkelig lyst på en fra Burberry! Eller en i hver farve. Eller to i hver farve i tilfelle noe skulle skje med en. Eller...

Tweeddrakt

Jeg jakter iherdig på den perfekte drakten. Den skal være i tweed, ha kort innsvinget jakke i enkelt snitt og knelangt skjørt i A-form. Og første gang jeg tar den på skal jeg se meg i speilet og tenke 'ah, det er Silje Helén!' (jeg pleier altså ikke tenke 'ah' når jeg ser meg i speilet...)

Ermeløs ullkjole i dogtooth-mønster - jeg har ikke noe bilde, men jeg forelsket meg første gang jeg så den i et butikkvindu i Bergen. Nå legger jeg veien til skolen om denne butikken hver dag. Jeg håper ikke butikkdamen tror det er henne jeg er interessert i...

Pet Carrier fra Louis Vuitton


Leo ønsker seg en slik! Vel og merke hvis de finnes i hans størrelse... Jeg skulle kjøpe en bæreveske til ham for en tid siden, og jeg tenkte som så at størrelse 'Liten Hund' må da passe til en stor katt. For meg er nemlig en liten hund cavalier king charles spaniel. Jeg tenkte ikke på Paris Hilton og hennes hunder i lommeformat. Leo fikk knapt nok forpotene oppi...

Ankelboots med Pels
- jeg har ikke bilde å vise til, men jeg har et klart bilde i hodet mitt. Jeg så engang et par brune ankelboots med pelsdetaljer som jeg ikke har klart å glemme. De var så pene og så på toppen av det hele ut til å være gode å gå i. Nå lever jeg for å se dem igjen. Samt for en del andre ting...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar