onsdag 18. november 2009

Bonusliste: 1o Faktorer som Gjør en Pen Bart Verdiløs

Jeg tillater meg å legge ut nok en liste. Denne gangen med ti faktorer som gjør en pen bart verdiløs. Listen gjelder selvsagt også menn uten bart, men det er jo ekstra trist når en i utgangspunktet kjekk mann lar oppførsel og andre ytre faktorer ødelegge for seg. Og med unntak av nummer én og nummer åtte, så gjelder dette for Guds skyld kvinner også!!!
  1. Synkroniserte dansetrinn - både cowboyen og bikeren i Village People har en viss sjarm. Helt til de faller inn i sin innøvde dans som får meg til å tenke på talentkonkurranser på barneskolen.
  2. Skinnvest - og lisseslips og cowboyboots og cowboyhatt og...med mindre det da er snakk om et faktisk kostyme (vel og merke til en anledning som ikke involverer synkroniserte dansetrinn; se over) eller man virkelig jobber med å gjete kyr.
  3. Snus - jeg liker ikke sigaretter (sigarer og pipe kan forsvares fra et estetisk ståsted, skjønt jeg vil ikke akkurat anbefale noen av dem), men jeg virkelig hater snus. I alle former. Jeg brekker meg bare ved tanken.
  4. Offentlig urinering - dette behøver vel ikke ytterlige kommentarer?
  5. Hockeysveis - kanskje en tanke mer hygienisk, men ellers like grufullt som overnevnte.
  6. Alt som har med Felleskjøpet å gjøre og som ikke er direkte relatert til gårdsarbeid - jeg har all respekt for bønder. Og for å kle seg praktisk. Og ikke minst for å kle seg etter forholdene. Sistnevnte betyr at det er helt greit å bruke Felleskjøpet-kjeledress og -caps når man melker kyr, spar møkk og pløyer jordene. Men det betyr også at det på ingen måte er greit å bruke dette antrekket på butikken eller på dans i ungdomshuset. John Deere havner forresten i samme kategori.
  7. Alt som har med danseband å gjøre - samt alle relaterte 'musikk'sjangere.
  8. Ørering - eller øreringer...
  9. Omtale av egne og andres private deler (utenfor legekontoret) - enkelte feminister er opptatt av at vi kvinner skal våge å bruke uttrykk som tradisjonelt oppfattes som grove når vi omtaler egen kropp. For det kan menn gjøre... Helt alvorlig; dette er en type menn jeg holder meg langt unna. Jeg forundrer meg forøvrig over denne type 'kvinner'. Vi skal se ut som menn, men ikke som pene menn. Og vi skal oppføre oss som menn, men tydeligvis som en type menn hvis IQ er lavere enn skonummeret. I kvinnefrigjøringens navn. Tilgi meg for å sette spørsmålstegn ved både 'kvinne' og 'frigjøring'.
  10. Spytting - jeg nevnte snus, og dette nytelses(?)middelet gjør nevnte aktivitet/uvane ytterligere kvalmende, men bare et hakk eller to (en dråpe eller to høres bare ekkelt ut i denne sammenheng). Spytting er en type oppførsel som nesten får meg til å tro på Darwin og hans utviklingslære. En normalt utrustet toåring bør være i stand til å forstå at dette er både udannet, ekkelt og uhygienisk. Men tydeligvis ikke alle voksne mannfolk... Eller kvinnfolk for den del. Uæh!

5 kommentarer:

  1. Jeg har, av (dels) ideologiske, nostalgiske og ironiske grunner en Felleskjøpet-caps liggende på kontoret mitt...

    SvarSlett
  2. Vel, å ha den liggende på kontoret er tross alt bedre enn å gå med den på hodet... For ikke å snakke om at alle de grunnene du nevner er bedre enn estetiske sådanne.

    SvarSlett
  3. Artig, jeg er enig med deg!

    SvarSlett
  4. Det betyr ekstra mye å høre fra en med-kvemming!

    SvarSlett
  5. Ja :) Vi kvemminger burde sikkert holde mer sammen enn vi gjør nå for tiden. Jeg mener, det er ikke SÅ mange av oss ;)

    SvarSlett