mandag 25. mai 2009

Mitt Liv: 1o Ting jeg alltid har for hånden

  1. MP3-spiller - jeg kan ikke synge en ren tone, men jeg er fullstendig avhengig av musikk. Jeg får panikk hvis batteriet dør når jeg er langt hjemmefra, og jeg har et lager av 'reservesanger' på mobilen for slike krisetilfeller.
  2. Pinsett - jeg har en mistanke om at jeg er et biologisk mirakel. Jeg kan nemlig se meg i speilet når jeg går hjemmefra og konstantere at jeg ser bra ut, for så å se meg i et annet speil en time senere og oppdage at øyenbrynene mine ser ut som Leonid Brezjnev sine. Alternativt er lyset bedre foran speil nummer to... Pinsett kommer i alle tilfeller godt med. Selv om jeg har en viss fascinasjon ved sovjetiske ledere, har jeg ingen ønsker om å se ut som noen av dem. Og apropos det; jeg vokser overleppen også.
  3. Ekstra strømpebukse - jeg går nesten alltid i skjørt, noe jeg synes er pent. Noe som aldeles ikke er pent, er revnede strømpebukser. Jeg kan knapt nok tenke meg noe som ser mer low-class ut. Derfor forlater jeg sjelden hjemmet uten ekstra strømpebukse.
  4. Hårbørste - håret mitt lever sitt eget liv og er mer lunefullt enn katten min. Ene øyeblikket ligger det pent slik det skal, neste øyeblikk ser jeg ut som jeg kommer direkte fra sengen via sterk kuling.
  5. Taperull til fjerning av rusk og rask fra klærene - to ting ved min personlighet gjør dette til en nødvendighet. For det første elsker jeg katter, og for det andre hater jeg å være dekket i kattehår. Jeg løfter opp enhver katt som tillater det, og resultatet er ikke alltid like pent. Den som oppfant disse rullene burde fått en nobelpris eller to. Med vennlig hilsen verdens katteelskere.
  6. Mobiltelefon - se eget innelgg 18. mai.
  7. Paracet - jeg hater smerter som er store nok til å være irriterende men for små til å fostre sympati eller ærefrykt.
  8. Concealer - jeg heter Silje Helén, og jeg har hudproblemer (-hei, Silje Helén). Og det er ikke fordi jeg er jålete at jeg ikke forlater hjemmet uten denne fantastiske oppfinnelsen; det er for å unngå utbrudd av typen 'å gud! Hva har skjedd med ansiktet ditt?!?'
  9. Hårstrikk eller -klemme - håret mitt er som nevnt en lunefull følgesvenn. Det er visst ikke engang helt sikker på hvilken rase jeg tilhører. I alle fall ligner jeg Diana Ross etter en tur i regn eller fuktig vær. Og da er en hårstrikk god å ha!
  10. Ballerinasko hvis jeg går i sko som kan bli vonde utover dagen - høye hæler er pent, men det er ikke pent å begynne å vakle eller halte etterhvert som dagen skrir frem. Da er det bedre å stikke bena i et par litt mindre men likevel søte ballerinasko!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar