fredag 22. mai 2009

Mitt Liv: 1o x 1o Ting jeg vil avsløre om meg selv

I tiden fremover kommer jeg til å legge ut lister over aspekter ved mitt liv og min personlighet. La meg presisere at disse utelukkende kommer til å inneholde mine meninger; noen som vedrører smak og behag og andre som vedrører meninger av en mer politisk art. Og til tross for at jeg selvsagt mener jeg har rett (jeg har stor tro på meg selv og enda større tro på det jeg tror på og mener), så er de ikke ment som doktriner for hvordan man bør leve og hva man bør mene; de er simpelthen laget for å la lesere bli kjent med meg (eller de sidene av meg jeg velger å inkludere og det bildet jeg velger å presentere av meg selv...)

Og her følger en liste over listene jeg kommer til å presentere. Ikke fordi jeg er spesielt systematisk av meg, men fordi...en liste over lister...det blir jo nesten metalitterært!

1o ting jeg kommer til å lage lister over i nærmeste fremtid
  • 1o ting jeg liker
  • 1o ting jeg hater
  • 1o ting jeg aldri bruker/lar meg underholde av
  • 1o ting jeg til en hver tid har for hånden
  • 1o ting som får meg i godt humør
  • 1o ting som får meg i dårlig humør
  • 1o ting jeg er avhengig av
  • 5 ting som får meg til å le og 5 ting som ikke får meg til å le
  • 1o ting jeg ser etter i en venn
  • 5 ting som karakteriserer en virkelig mann og 5 ting som karakteriserer en virkelig kvinne
Det sier seg vel selv at her vil bli en del overlap. Ting jeg hater kan jeg også bli i dårlig humør av, og ting jeg er avhengig av har jeg gjerne for hånden til enhver tid.

Og så må jeg bare få presisere; jeg er vanligvis ikke begeistret for ordet ting. Det er et særdeles intetsigende ord som oftest med fordel kan erstattes av ord som faktorer, objekter, aspekter og så videre. Ord med mer innhold. Men akkurat i denne sammenhengen er jeg ute etter tolkningsmulihetene dette ordet åpner for. Noen av de...tingene som kommer til å nevnes er objekter (jeg har jo allerede innrømt at jeg er materialistisk), andre er av en mer abstrakt art (for jeg har faktisk en dypere side også).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar