søndag 24. mai 2009

Mitt Liv: 1o Ting jeg aldri Bruker, Spiser eller lar meg Underholde av

  1. Rosa - jfr tidligere spekulasjoner om hvorvidt ordet er en forkortelse for 'Royalty of Satan'. Det er søtt på babyer, men det er smekke og kyse også. Og voksne mennesker som bruker slikt klassifiseres som perverse.
  2. Sex and the City - aldri sett filmen; aldri sett en episode. Jeg er moteinteressert, men det behovet får jeg stilt gjennom Costume og hjemmesiden til Prada. Og det uten å måtte skjemmes over irriterende kvinnfolk som bretter ut både kropp og privatliv.
  3. Neglelakk - så godt som all sminke er laget for å forbedre det man allerede har ved å skjule eller fremheve. Concealer og foundation skjuler urenheter. Mascara og leppestift farver og fremhever. Alt får en til å fremstå som en bedre utgave av seg selv. Men hva er tanken bak neglelakk? Der er da ingenting verken naturlig eller logisk ved å ha malte negler?!? For ikke å snakke om ønskelig eller tiltrekkende... Personlig synes jeg særlig rødmalte negler ligner blodige klør.
  4. Buksedrakt - jeg har absolutt intet ønske om å ligne Hillary Clinton. HvKursiva er galt med et skjørt?
  5. Sushi - en stor takk til våre forfedre som temmet ilden slik at vi kan tilberede maten som siviliserte mennesker.
  6. Titanic - båt går på isfjell, båt går ned, mann dør og kvinne blir igjen. Kvinne er sikkert lei seg for at mann døde. Har jeg gått glipp av noe?
  7. Genitivs-s på Nynorsk - dagens talar, verdas folkeslag... sprit, våpen og nynorsk er for mennesker som kan håndtere de respektive! Og det stemmer ikke at man får lite elegante språkvendinger ved å kutte slike snarveier når man oversetter til nynorsk; det bare viser at oversetteren håndterer språkformen dårlig.
  8. Crocks ute blant folk - det vil si lenger enn til postkassen. Ja jeg vet at de er gode å gå med (for jeg har opp til flere par som jeg bruker hjemme), men det er pysjamasen min også. Og jeg går ikke på byen i den av den grunn.
  9. Solarium - man legger seg i noe som mest av alt ligner en toaster eller et vaffeljern og krysser fingrene for at man ikke skal få hudkreft... Jeg kan tenke meg bedre ting å bruke pengene på og mer behagelige måter å dø på.
  10. Hotel Cæsar - her vet jeg enda mindre enn om Titanic. Tar jeg feil om jeg gjetter på at handlingen er lagt til et hotel?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar