søndag 24. mai 2009

Mitt Liv: 1o Ting jeg Hater

Av alt jeg har skrevet om meg selv, var denne listen det enkleste. Faktisk hadde jeg store problemer med å begrense meg til ti... Jeg vet ikke hva det sier om meg. Det vil si; jeg vet det men velger å ignorere det faktum.

  1. Edderkopper - alt ved dem er ekkelt. Kroppen, bena, måten de går på, de drepende blikkene de sender meg... Jo, det gjør de!
  2. Kokte poteter - poteten brukes gjerne som et symbol på noe man kan bruke til mye forskjellig. Men godt folk; det betyr ikke at kokte poteter kan brukes til alt. Det betyr at poteten er en nøytral vekst som kan tilberedes på en rekke måter. Prøv det!
  3. Å stå i kø - jeg hater dødtid. Jeg snakker i telefonen på bussen og leser på toalettet. Men hva kan man gjøre når man står i kø? Lære finsk ved å lese på etikettene på varene man har kjøpt? Dessuten er jeg kanskje ikke verdens mest tålmodige menneske.
  4. Innbildske mennesker av typen "men hvis du ikke vil ligge med meg, hvorfor sa du hei til meg da?"
  5. Inkonsekvens - og den postmodernismen som tillater paradoksal politikk og populistisk retorikk
  6. Janteloven - og ja, jeg tror faktisk min evne til å oppdage og påpeke andres positive kvaliteter og ikke minst glede meg over disse gjør meg til et bedre menneske enn jantelovens voktere. På dette ene punktet vel og merke. Og hvorfor ikke kalle denne dødssynden ved sitt virkelige navn, nemlig misunnelse?
  7. Regn - jeg kjører ikke bil, så jeg er fullstendig underlagt naturkrefter og klima. Jeg bor sentralt, men har akkurat lang nok vei til bussen til at jeg rekker å bli gjennomvåt. For så å tørke nesten på bussen. For så å bli gjennomvåt igjen. For så å... Jeg hater regn!!!
  8. Romantiske komedier - og andre romantiske filmer. Og dramaer. Og såkalte koselige filmer. Og enda mer dramatiske dramaer i Hallmark-stil. Helt alvorlig; hva slags folk som ser på slikt?
  9. 8o-tallet - se eget innlegg fra 19. februar.
  10. Dumme mennesker som tror de er intelligente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar