søndag 31. mai 2009

Mitt Liv: 5 trekk en mann bør ha og 5 trekk en kvinne bør ha

Når det kommer til hvordan menn og kvinner fremstår og skiller seg fra hverandre, er jeg heller konservativ.Jeg har like lite til overs for såkalt myke menn som jeg har for kvinner som ikke eier en eneste kjole. Selvsagt skal menn få ha sine følelser og kvinner sine langbukser, men å være påtvunget utradisjonell er bare patetisk! De som egentlig ønsker å bli hjelpepleier men som blir sveiser i feminismens navn fortjener det miserable livet som følger feil karrierevalg. Og menn som ender opp med en bitchy samboer fordi de promoterer et ideal med sterke kvinner og myke menn fortjener i alle fall dét!

5 trekk en mann bør ha
  1. Bart eller skjegg - hva er galt med menn som ønsker å se ut som pre-pubertale gutter, og enda viktigere...hva er galt med kvinner som ønsker slike "menn"?!? Se forøvrig eget innlegg 12 mars.
  2. En viss praktisk sans - om han ikke kan bygge en bil fra bunnen så må han i alle fall kunne skifte et hjul eller koble til et komplekst underholdningssystem.
  3. Muskler - hver eneste mann behøver ikke se ut som Rambo (faktisk er det en fordel at ikke hver eneste mann ser ut som Rambo; det er endatil en fordel at de fleste menn ikke ser ut som Rambo), men han må se ut som om han har tatt i et tak eller to i sitt liv. Og han må kunne ta i et tak eller to der sjansen og/eller behovet byr seg.
  4. Ikke skryte av sine erobringer - det er bare patetisk, og i alle fall jeg får inntrykk av at dette er menn som føler et enormt behov for å bevise sin manndighet for seg selv så vel som for omverdenen. Og det ved å referere til primitive drifter... For å si det slik; hvis beagelen min kunne snakke, ville han skrytt av sine erobringer. Men han har den fordelen at han er søt...
  5. En viss intelligens - helskjegg og muskler kan aldri veie opp for mangel på intelligens. Helskjegg og muskler på en uintelligent mann gir visse assosiasjoner til en gorilla, og selv om disse er helt greie dyr, bør mennskerasen sikte noe høyere. Mangel på intelligens og kunnskap er særdeles lite tiltrekkende.
5 trekk en kvinne bør ha
  1. Langt hår - med fare for å høres ut som et ekko fra victoriatiden; jeg synes de aller fleste kvinner er penere med langt hår enn med kort. Selvsagt finnes der unntak, og selvsagt skal ikke jeg legge meg oppi andre kvinners valg av frisyre (det gjelder alle disse punktene; jeg hevder ikke at dette er annet enn min personlige mening), men langt hår på kvinner kan være utrolig pent.
  2. Ikke være påtatt eller unaturlig utradisjonell - se sveisereksempelet over. Kvinner er på ingen måte en uniform gruppe med ensidige interesser, og jeg er svært åpen for at kvinner skal kunne ha og dyrke utradisjonelle sådanne. Selv er jeg levende interessert i militærstrategi og er aldri så lykkelig som når jeg får diskutere dette (har jeg en malende katt i fanget i tillegg kan jeg ikke tenke meg at himmelen er bedre); ikke en særlig kvinnelig interesse. I tillegg hater jeg romantiske komedier dypt og inderlig, og alle 'hjernetester' jeg har tatt viser at jeg i hovedsak tenker som en mann. Men om det ikke er utpreget feminint, så er det i alle fall naturlig. Det jeg reagerer på er når kvinner tvinger seg til eller later som de har interesser de egentlig hater bare for å fremstå som utradisjonelle. Dette gjelder selvsagt menn også.
  3. En viss kompetanse innen matlaging - selv elsker jeg å lage mat, men jeg forventer ikke at alle kvinner skal dele denne interessen. Men jeg mener faktisk at alle kvinner bør kunne lage grunnleggende retter, sette sammen et måltid med tanke på hva som passer sammen og ikke, samt ha en viss kunnskap om råvarer og teknikker. Dette gjelder særlig mødre; jeg unner alle barn å vokse opp med en mor som kan lage mat slik jeg var heldig nok til å gjøre.
  4. Ikke utøve uhøflige kroppsfunksjoner offentlig - la det være sagt; jeg har særdeles lite til overs for menn som for eksempel raper offentlig. Dette demonstrerer en total mangel på både klasse, mannerer og intelligens (jfr overnevnte gorilla-assosiasjoner). Men det er faktisk enda verre for en kvinne. Det er ikke kvinnefrigjørende å rape ute blant andre mennesker; det er bare trashy. Og hvis man først skal ligne på en mann; hvorfor ikke en pen, hyggelig og intelligent sådann?
  5. Bry seg om utseendet sitt - jeg mener ikke at man nødvendigvis skal tilbringe tre timer for dagen foran speilet. Heller ikke at man ikke tør vise seg uten sminke. Men jeg synes faktisk kvinner godt kan kle seg pent. Og da mener jeg skjørt og kjoler. Jeg forstår ikke kvinner som ikke liker dette; det er jo så godt å føle seg feminin... Ikke behøver det å være upraktisk heller; skjørt og kjoler kommer i et utall materialer og varianter. Ikke bare aftenkjoler av silke som bare må tørrenses ved fullmåne. Og for all del; jeans er en fantastisk oppfinnelse. Men for det behøver man vel ikke bruke dem hele tiden?

2 kommentarer:

  1. Ja, fortell oss nå hva som er galt med barberte menn, og fremfor alt hva som er galt med kvinner som vil ha slike!

    Litt morsomt var det å lese om det norske kronprinsparets reise til Mexico i vinter da diplomatiet ble satt i full sving for å søke om dispensasjon fra kravet om barbering slik at kronprinsen kunne komme inn i et laboratorium av ett eller annet slag. Barbering av kronprinsen ville nemlig ikke kronprinessen ha noe av.

    SvarSlett
  2. For første gang føler jeg sterk sympati med kongehuset...

    Forøvrig VET jeg ikke hva som er galt med nevnte menn og kvinner. Det er faktisk ikke et retorisk spørsmål; jeg lurer virkelig. I og med at jeg ikke forstår det selv.

    SvarSlett