søndag 8. februar 2009

Morsdag

Her er en sang jeg skrev til min kjære mor til morsdagen for to år siden. Det vil si; jeg har forandret én linje. Jeg oppdaget nemlig et halvgodt (og i mine øyne er "halvgodt" det samme som dårlig) rim. Og ettersom jeg ønsker å fortsette hetsingen av Thorbjørn Egner for "rimpar" som mye og bryet, så fant jeg det best å gjøre en aldri så liten justering...

Jeg vil i alle tilfeller ønske både min egen mor og alle andre mødre der ute en riktig god morsdag.


Til Mamma på Morsdagen 2oo7 (og alle kommende år)
Melodi: "De Nære Ting"

I hjertet de fineste minnene bor,
Som de om min kjære og avholdte mor.
Den kvinnen jeg alltid vil verdsette mest;
Som i mine øyne er aller best.

Jeg prøver å titte i barndommen inn;
Det er ikke lett med en voksen sitt sinn.
Men inntrykket som du har gjort på mitt liv,
Er lagret i mitt indre sjelsarkiv.

Så nå vil jeg takke deg med denne sang;
For samhold og støtte i årenes gang.
Du syns kanskje at du til tider har slitt*,
Men vit at du finnes i hjertet mitt!


Klem fra Silje Helén


*Ryktene skal ha det til at jeg ikke var verdens enkleste barn...

2 kommentarer:

  1. Din mor takker og bukker :-)

    Ryktene taler nok sant angående din oppvekst!!!!

    SvarSlett
  2. I så fall må du jo ha gjort en god jobb som forvandlet et vanskelig barn til en kvinne som skriver skrytesang til sin mor...

    SvarSlett